Særligt hos os

Forlev Friskole er det lille, nære alternativ til de store kommunale folkeskoler. Vi har ét spor på hver årgang og et klasseloft på 22 elever i hver klasse.  Det har vi valgt, fordi vi på den måde kan sikre, at lærerne kan nå rundt til alle elever i klassen i løbet af et undervisningsmodul.  Vi vi sikre at eleverne kan opretholde et højt trivselsniveau og at lærerne kan undervise med høj faglighed.  Samtidig betyder det, at vores børn ikke mases sammen på for lidt plads i lokalerne, så undervisningsrummet bliver så godt som muligt.

Hvad får du

Når du, ligesom mange forældre før dig, vælger Forlev Friskole, får du en skole, hvor vi hver dag gør vores yderste for at skabe de bedste rammer for trivsel og faglighed.  Du får en skole med øje for den enkelte elev og elevens unikke bidrag til det store fællesskab.  Du vil møde faglige og kompetente undervisere, der arbejder med differentiering over og under midten, uden at gå på kompromis med undervisningen til hovedgruppen i midten.

Når du på dit barns vegne, vælger Forlev Friskole, får dit barn, en tryg hverdag med fagligt kompetente voksne indenfor både de kreative og boglige fag.  Dit barn får en hverdag, hvor der altid er plads til at komme til en voksen for hjælp, trøst, hygge og sjov.  Fordi vi er det lille sted, hvor vi ser hinanden hver dag til morgensang, til de store arrangementer og i skolegården, vil dit barn opleve at være tryg ved alle voksne.

Bedstevenner

Hvornår

De starter, når de store børnehavebørn går Lucia sammen med bedstevennerne fra skolen og fortsætter sammen gennem indskolingstiden.

Hvordan

Eleverne i 5. klasse hjælper med Lucia-optoget og danner her de første relationer.

Hvem

Bedstevennerne er de store børnehavebørn/Spirebørnene og 5. klasserne.

Hvorfor bedstevenner?

Bedstevenner skaber genkendelighed og tryghed for vores skolestartere. Det giver mulighed for at skabe relationer på tværs af klassetrin, forbygger mobning og skaber rollemodeller. De små kan se op til de store elever og de store elever er med til at tage ansvar for de yngre elever på en god, omsorgsfuld måde.