
Mere end 150 års erfaring
Forlev Friskole og Børnehus er en grundtvigsk fri grundskole med tilhørende Børnehus. Skolen har rødder, der strækker helt tilbage i 1864 i lokale Gammel Forlev. Vores værdier og historie står altså solidt plantet i den danske muld, kultur og historie.
Siden vi startede for over 150 år siden, har skolen vokset sig større og udviklet sig. Vi har fastholdt at være en lille skole, med tydelige danske værdier, hvor vi har grebet alt det gode, en moderne skole kan og beholdt alt det værdifulde op gennem tiden.
Vi har med tiden skabt vores eget børnehus, der bygger på de samme nærværende værdier som skolen. På den måde får børnene lov at have både et børne- og skoleliv i vores dejlige rammer.
Selv med mere end 150 års skoledrift, har vi ikke ladet vores børn og elever nøjes med mindre, end de fortjener, og hele vores formål er, at udvikle og danne dem i den rette balance mellem faglighed og trivsel.
Selvom grundskolen i Danmarks historisk set er i konstant forandring og udvikling, har vi på Forlev Friskole og Børnehus fastholdt vores grundværdier og tør stå fast på dem på vegne af vores børn og elever.
Med andre ord så tør vi følge med tiden, ikke med strømmen.
Forlev Friskole og Børnehus
- et fællesskab
Når I vælger at Forlev Friskole og Børnehus skal danne rammen om det gode børneliv, så vælger I og vi samtidig hinanden til i et fælles, stærkt samarbejde. Det er nemlig sådan vi bedst lykkes nemlig bedst med at skabe hele, livsduelige og kompetente børn. Hos os er vi fælles om opgaverne, ansvaret og udviklingen.
Vi tilbyder mange års erfaring indenfor skoleverden, og selvom vores Børnehus er yngre end vores skole, så driver vi Børnehus ud fra samme værdier og menneskesyn. Vi betragter os som et stort fællesskab for og med børnene og jer som forælder.
Andre forældre har sagt om os at “der er den bedste stemning i børnehuset. Glade voksne og glade børn - der alle leger sammen…” og at de “…har fået en helt ny pige, som er blevet glad for at gå i skole igen og som snakker med lærerne og både drenge og piger.”
Det gør os stole, når vi kan skabe rammen, om det gode børne- og skoleliv.
Samarbejde og deltagelse
Samarbejdet mellem jer forældre og os er værdifuldt. Du kender nemlig dit barn bedst og dit barn fortæller dig mest.
Derfor er det vigtigt for os, at der er et godt, deltagende og åbent samarbejde mellem jer forældre og os i både skolen, SFO og Børnehus.
Hos os på Forlev Friskole og Børnehus deltager både ansatte, forældre, børn og elever til vores arrangementer og aktiviteter. Det giver et særligt sammenhold, og vi markerer også hér, at vi alle er en del jeres børns børnehave- og skoleliv.
Der er stemningsfulde Jul på Forlev, glædesfylde Vårfest, hyggelige arbejdsdage og vigtige generalforsamling. Du kan læse mere om alle vores traditioner hér.
Traditioner og udvikling
Når Forlev Friskole og Børnehus byder jer indenfor, vil I opleve, at vi har en lang række af traditioner, som vi er både stolte af og som er vigtige for os. Traditioner og værdier er med til at forme både os, det vi gør og at danne vores børn og elever. Vi kombinerer det traditionsrige med den moderne verden, og har indarbejdet vigtige, gode værktøjer, der sikrer udvikling uden at gå på kompromis med det vi er funderet i.
Hos os vil I opleve nærværende morgensang hver morgen, hvor hele skolen, de ansatte og Spirebørnene er med. Èn gang ugen er også Børnehuset med.
Vi har Bedstevenner, der sikrer tryghed, trivsel og en god øvebane for alle. Jul på Forlev hvor hele matriklen oser af jul og hygge. Vårfest hvor de nye børn bydes velkommen til skolelivet. Arbejdsdage, hvor vi kombinerer hygge og arbejdsomhed. Fastelavnsfest, hvor alle børn og elever klær sig ud og slår katten af tønden. Og endelig også Generalforsamling, hvor visioner planer og udviklingen af Forlev Friskole og Børnehus tager sin begyndelse hvert år.
værdier:
Vi følger med tiden - ikke med strømmen
Læs hele vores værdigrundlag
Forpligtende fællesskab
Når man vælger Forlev Friskole og Børnehus til, tager man et aktivt valg om, gennem traditioner, engagement og forpligtelse, at understøtte børnenes trivsel og udvikling i de gode fællesskaber, der dannes mellem børn, forældre og ansatte.
Faglig udvikling
Med udgangspunkt i det enkelte individ, og udvikling for alle både børn og voksne, stræber vi efter at danne og undervise til den enkeltes potentiale.
Imødekommende
Igennem levende og ligeværdig dialog sætter vi os selv i spil i fællesskabet, så både børn, voksne og lokale mødes med gensidig respekt og holdningen om, at vi alle har en unik værdi.
Sammenhæng og helhed
Vi har fokus på det lille i det store. Det har vi, fordi vi lægger vægt på, at alle vores børn og elever er betydningsfulde for det større fællesskab og at fællesskabet er vigtigt for den enkelte.
Derfor har vi valgt, at både Børnehuset og de enkelte klasser skal bestå af små grupper, og at der er tidlig, tryg brobygning mellem Børnehuset, SFO og skolen.
Vores elever lærer, at tage vare på de yngre elever og børnehavebørnene, ligesom både børnehavebørn og de yngre elever har gode rollemodeller at se op til.
Vi lægger vægt på, at skabe et børnehus og skole, hvor der er sammenhæng fra de starter til de går ud i 9. klasse, og hvor vores værdier skinner igennem i det daglige.
Vores børn og elever oplever helt fra start at blive en del af de arrangementer og traditioner, der lever hos os og som eksisterer på tværs af afdelinger og årgange.
Spireskole
Spireskolen starter i maj og er vores måde at give tid og ro til at blive klar til første skoledag. I Spireskolen oplever Spirebørnene skoledagen på Forlev Friskole i nogle timer ad gangen, uden helt at behøve at slippe det trygge og frie ved at være børnehavebarn.
Hér øver man sig blandt andet på at holde styr på sit eget penalhus, at have styr på sin egen plads, at forstå et skema og at lave skoleopgaver i klassen.
Vi deltager også i morgensang hver dag sammen med resten af skolens elever. Efter morgensang vi i klassen med faste lærere og pædagoger. Når Spireskoledagen slutter, er Spirebørnene sammen med personalet i SFO’en, som de også kender fra deres tid i børnehaven.
Når Spirebørn kommer udefra, vil der være ekstra fokus på, at de bliver guidet stille og roligt ind i gruppen af Spirebørn, der kommer fra Børnehuset.
Bedstevenner
Bedstevenner er, når de store elever i 5. klasse bliver venner med de kommende skolestartere, i vores børnehus og får til opgave at passe godt på netop dém.
De starter i december, hvor de skal gå Lucia-optog sammen, inden de store elever gradvist vil deltage i arrangementer, aktiviteter og fri leg med børnehavebørnene - også når de bliver Spirebørn og senere elever i indskolingen.
Bedstevenner skaber genkendelighed og tryghed for vores skolestartere. Det giver mulighed for at skabe relationer på tværs af klassetrin, forbygger mobning og skaber rollemodeller.
For alle og på tværs
Hver morgen starter skoledagen med morgensang. Spirebørnene deltager hver dag, mens børnehaven deltager én gang om ugen. Det skaber sammenhold, glæde og fællesskab at vi starter dagen sammen med sang, fadervor og fortælling.
SFO’ens og Børnehusets personale samarbejder, så børnene i Børnehuset vil kunne genkende de voksne i SFO’en, når de skal starte i Spireskole. Vi bruger også vores dygtige SFO-personale i skolen til både to-lærerordninger og kreative fag.
Vores traditioner og arrangementer fungerer også til at styre sammenholdet og samarbejdet på tværs af afdelinger og årgange. Det er godt, at alle børn, elever og voksne ser hinanden og alle føler sig som en unik del af det lille, store fællesskab. Derfor kan vi også se og mærke, at når forældre og deres børn bakker op om arrangementer, aktiviteter og traditioner voksne nærværet, fællesskabsfølelsen og glæden endnu mere
Forlev Børnehus
Forlev Børnehus understøttes børns trivsel og udvikling gennem omsorg, leg og aktiviteter. Vi er en del af børnenes liv i tre vigtige år, hvor vi sammen ruster børnene til at starte i Spireskolen.
Vi har fokus på sprog og motorik som en naturlig del af alt vi gør med børnene. Vi fordyber os i naturen omkring os, i det kreative og i det musikalske. Musik er med til at samle os og giver os en følelse af at være en del af det store fællesskab.
Vores børn i Børnehuset bliver mødt med udfordringer, de sammen med trygge voksne kan lære at mestre. Derfor får du og dit barn i vores børnehus trygge, kendte og faste voksne, små børnegrupper og et nærværende personale. Se vores personale hér.
De voksne i Børnehuset bidrager med stor forskellighed men er alle ens i deres tilgang til børnene. Deres personlige og faglige kompetencer er en af børnehusets store styrker, så vi sammen med børnene skaber en fantastisk hverdag, fede aktiviteter, hvor det enkelte barn udvikles og rummes.
Vi har tæt samarbejde med både dig som forælder, skolen og SFO. Det gør vi, fordi vi tror på, at børn er hele mennesker i forskellige arenaer, og ved at arbejde tæt sammen med dig, hjælper vi børnene bedst. Du som forældre til et barn i børnehaven bliver også en vigtig del af forældregruppen både hos os og på skolen. Derfor deltager vores forældre til børn i børnehuset også på arbejdsdagene.
Vores tætte og gode samarbejde med SFO og skole gør dit barn klar til Spireskolestart, fordi dit barn vil kende de voksne i SFO’en i forvejen og opleve sig trygge ved dem. SFO'ens personale er også med til at åbne og lukke i Børnehuset. Det betyder, at både du og dit barn kan møde SFO personelt allerede imens dit barn er børnehavebarn.
Arrangementer på skolen
Vi deltager i arrangementer på skolen. Det kan være, hvis klasser inviterer os over til opvisninger, særlige temadage eller andet. Når vi laver særlige temaer, viser vi det også frem til eleverne på skolen. Èn gang om ugen deltager vi til morgensang i skolens sal sammen med alle eleverne og underviserne.
Skolens legeplads er også vores, så selvom vi har vores egen, bruger vi også den store i skolegården, når det giver mening.
+45 23 21 40 24
Vi tør stå på det stærke i de gamle, værdifulde traditioner og fortællinger, og få det til at gå op i en højere enhed som moderne skole og børnehus - uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Forlev Friskole
Forlev Friskole er det lille, nære alternativ til de store kommunale folkeskoler. Vi har ét spor på hver årgang og et klasseloft på 22 elever i hver klasse.
Det har vi valgt, fordi vi på den måde kan sikre, at lærerne kan nå rundt til alle elever i klassen i løbet af et undervisningsmodul. Vi vi sikre at eleverne kan opretholde et højt trivselsniveau og at lærerne kan undervise med høj faglighed. Samtidig betyder det, at vores børn ikke mases sammen på for lidt plads i lokalerne, så undervisningsrummet bliver så godt som muligt.
Når du, ligesom mange forældre før dig, vælger Forlev Friskole og Børnehus til, får du en skole, hvor vi hver dag gør vores yderste for at skabe de bedste rammer for trivsel og faglighed. Du får en skole med øje for den enkelte elev og elevens unikke bidrag til det store fællesskab. Du vil møde faglige og kompetente undervisere, der arbejder med differentiering over og under midten, uden at gå på kompromis med undervisningen til hovedgruppen i midten. Vi anvender strukturerede værktøjer til at sikre differentieringen, samtidig med vi inddrager vores elever i tilpasningen af undervisningen. Vi har trivsel go livsfilosofi på skoleskemaet, fordi vi vil ruste vores børn til livet udenfor vores trygge rammer.
Når du på dit barns vegne, vælger Forlev Friskole og Børnehus til, får dit barn, en tryg hverdag med fagligt kompetente voksne indenfor både de kreative og boglige fag. Dit barn får en hverdag, hvor der altid er plads til at komme til en voksen for hjælp, trøst, hygge og sjov. Fordi vi er det lille sted, hvor vi ser hinanden hver dag til morgensang, til de store arrangementer og i skolegården, vil dit barn opleve at være tryg ved alle voksne.
Vores elever bliver også mødt med forventinger til at drage omsorg for hinanden i fællesskabet og at kunne være rollemodeller. Derfor er de en lige så vigtig del af at modtage nye elever og skolestartere, ligesom de altid har en aktiv rolle i udviklingen af skolen via elevrådet, der flere gange om året mødes med bestyrelsen.
Du lan læse mere om skolen og om at være elev og forældre hos os hér.
SFO Oasen
I SFO Oasen er der plads til dance-offs, spil, bål, kreative pladser og udendørs leg. Det faste personale står stærkt funderet i den pædagogiske faglighed og de elsker at være sammen med SFO-børnene.
SFO’en har fælles ledelse med Børnehuset og de åbner hver morgen i Børnehuset. Det er altid hyggeligt, også for de SFO-børn, der når at være med i Børnehuset. På den måde kender Børnehusets børn også personalet i SFO’en, når de bliver Spirebørn senere hen.
Vores SFO-personale er en uundværlig og grundlæggende værdifuld del af vores Børnehus og Skole. De deltager understøttende i både undervisning og frikvarterer.
SFO Oasen holder til i vores flotte, lyse indskolingsbygning. Eleverne behøver derfor ikke mange skift i løbet af dagen - de er allerede tæt på deres lokaler. Og de møder voksne, der brænder for at skabe aktiviteter, eleverne kan mødes over, så der også åbnes op for nye venskaber på tværs af årgange.
SFO Oasen udarbejder ugeplaner, så eleverne og du som forælder ved, hvad der skal ske i løbet af ugen.
Du kan læse meget mere om at være elev i vores SFO hér.
Mere end 150 års erfaring
Forlev Friskole og Børnehus er en grundtvigsk fri grundskole med tilhørende Børnehus. Skolen har rødder, der strækker helt tilbage i 1864 i lokale Gammel Forlev. Vores værdier og historie står altså solidt plantet i den danske muld, kultur og historie.
Siden vi startede for over 150 år siden, har skolen vokset sig større og udviklet sig. Vi har fastholdt at være en lille skole, med tydelige danske værdier, hvor vi har grebet alt det gode, en moderne skole kan og beholdt alt det værdifulde op gennem tiden.
Vi har med tiden skabt vores eget børnehus, der bygger på de samme nærværende værdier som skolen. På den måde får børnene lov at have både et børne- og skoleliv i vores dejlige rammer.
Selv med mere end 150 års skoledrift, har vi ikke ladet vores børn og elever nøjes med mindre, end de fortjener, og hele vores formål er, at udvikle og danne dem i den rette balance mellem faglighed og trivsel.
Selvom grundskolen i Danmarks historisk set er i konstant forandring og udvikling, har vi på Forlev Friskole og Børnehus fastholdt vores grundværdier og tør stå fast på dem på vegne af vores børn og elever. Med andre ord så tør vi følge med tiden, ikke med strømmen.
Forlev friskole og børnehus - et fællesskab
Når I vælger at Forlev Friskole og Børnehus skal danne rammen om det gode børneliv, så vælger I og vi samtidig hinanden til i et fælles, stærkt samarbejde. Det er nemlig sådan vi bedst lykkes nemlig bedst med at skabe hele, livsduelige og kompetente børn. Hos os er vi fælles om opgaverne, ansvaret og udviklingen.
Vi tilbyder mange års erfaring indenfor skoleverden, og selvom vores Børnehus er yngre end vores skole, så driver vi Børnehus ud fra samme værdier og menneskesyn. Vi betragter os som et stort fællesskab for og med børnene og jer som forælder.
Andre forældre har sagt om os at “der er den bedste stemning i børnehuset. Glade voksne og glade børn - der alle leger sammen…” og at de “…har fået en helt ny pige, som er blevet glad for at gå i skole igen og som snakker med lærerne og både drenge og piger.”
Det gør os stole, når vi kan skabe rammen, om det gode børne- og skoleliv.
Du kan læse meget mere om vat være barn og forældre i vores Børnehus hér.
Samarbejde og deltagelse
Samarbejdet mellem jer forældre og os er værdifuldt. Du kender nemlig dit barn bedst og dit barn fortæller dig mest.
Derfor er det vigtigt for os, at der er et godt, deltagende og åbent samarbejde mellem jer forældre og os i både skolen, SFO og Børnehus.
Hos os på Forlev Friskole og Børnehus deltager både ansatte, forældre, børn og elever til vores arrangementer og aktiviteter. Det giver et særligt sammenhold, og vi markerer også hér, at vi alle er en del jeres børns børnehave- og skoleliv.
Der er stemningsfulde Jul på Forlev, glædesfylde Vårfest, hyggelige arbejdsdage og vigtige generalforsamling.

Traditioner og udvikling
Når Forlev Friskole og Børnehus byder jer indenfor, vil I opleve, at vi har en lang række af traditioner, som vi er både stolte af og som er vigtige for os.
Traditioner og værdier er med til at forme både os, det vi gør og at danne vores børn og elever. Vi kombinerer det traditionsrige med den moderne verden, og har indarbejdet vigtige, gode værktøjer, der sikrer udvikling uden at gå på kompromis med det vi er funderet i.
Hos os vil I opleve nærværende morgensang hver morgen, hvor hele skolen, de ansatte og Spirebørnene er med. Èn gang ugen er også Børnehuset med.
Vi har Bedstevenner, der sikrer tryghed, trivsel og en god øvebane for alle. Jul på Forlev hvor hele matriklen oser af jul og hygge. Vårfest hvor de nye børn bydes velkommen til skolelivet. Arbejdsdage, hvor vi kombinerer hygge og arbejdsomhed. Fastelavnsfest, hvor alle børn og elever klær sig ud og slår katten af tønden.
Og endelig også Generalforsamling, hvor visioner planer og udviklingen af Forlev Friskole og Børnehus tager sin begyndelse hvert år.

Sammenhæng og helhed
Vi har fokus på det lille i det store. Det har vi, fordi vi lægger vægt på, at alle vores børn og elever er betydningsfulde for det større fællesskab og at fællesskabet er vigtigt for den enkelte.
Derfor har vi valgt, at både Børnehuset og de enkelte klasser skal bestå af små grupper, og at der er tidlig, tryg brobygning mellem Børnehuset, SFO og skolen.
Vores elever lærer, at tage vare på de yngre elever og børnehavebørnene, ligesom både børnehavebørn og de yngre elever har gode rollemodeller at se op til.
Vi lægger vægt på, at skabe et børnehus og skole, hvor der er sammenhæng fra de starter til de går ud i 9. klasse, og hvor vores værdier skinner igennem i det daglige.
Vores børn og elever oplever helt fra start at blive en del af de arrangementer og traditioner, der lever hos os og som eksisterer på tværs af afdelinger og årgange.
Spireskole
Spireskolen starter i maj og er vores måde at give tid og ro til at blive klar til første skoledag. I Spireskolen oplever Spirebørnene skoledagen på Forlev Friskole i nogle timer ad gangen, uden helt at behøve at slippe det trygge og frie ved at være børnehavebarn.
Hér øver man sig blandt andet på at holde styr på sit eget penalhus, at have styr på sin egen plads, at forstå et skema og at lave skoleopgaver i klassen.
Vi deltager også i morgensang hver dag sammen med resten af skolens elever. Efter morgensang vi i klassen med faste lærere og pædagoger. Når Spireskoledagen slutter, er Spirebørnene sammen med personalet i SFO’en, som de også kender fra deres tid i børnehaven.
Når Spirebørn kommer udefra, vil der være ekstra fokus på, at de bliver guidet stille og roligt ind i gruppen af Spirebørn, der kommer fra Børnehuset.

Bedstevenner
Bedstevenner er, når de store elever i 5. klasse bliver venner med de kommende skolestartere, i vores børnehus og får til opgave at passe godt på netop dém.
De starter i december, hvor de skal gå Lucia-optog sammen, inden de store elever gradvist vil deltage i arrangementer, aktiviteter og fri leg med børnehavebørnene - også når de bliver Spirebørn og senere elever i indskolingen.
Bedstevenner skaber genkendelighed og tryghed for vores skolestartere. Det giver mulighed for at skabe relationer på tværs af klassetrin, forbygger mobning og skaber rollemodeller.

For alle og på tværs
Hver morgen starter skoledagen med morgensang. Spirebørnene deltager hver dag, mens børnehaven deltager én gang om ugen. Det skaber sammenhold, glæde og fællesskab at vi starter dagen sammen med sang, fadervor og fortælling.
SFO’ens og Børnehusets personale samarbejder, så børnene i Børnehuset vil kunne genkende de voksne i SFO’en, når de skal starte i Spireskole. Vi bruger også vores dygtige SFO-personale i skolen til både to-lærerordninger og kreative fag.
Vores traditioner og arrangementer fungerer også til at styre sammenholdet og samarbejdet på tværs af afdelinger og årgange. Det er godt, at alle børn, elever og voksne ser hinanden og alle føler sig som en unik del af det lille, store fællesskab. Derfor kan vi også se og mærke, at når forældre og deres børn bakker op om arrangementer, aktiviteter og traditioner voksne nærværet, fællesskabsfølelsen og glæden endnu mere

Forlev Børnehus
Forlev Børnehus understøttes børns trivsel og udvikling gennem omsorg, leg og aktiviteter. Vi er en del af børnenes liv i tre vigtige år, hvor vi sammen ruster børnene til at starte i Spireskolen.
Vi har fokus på sprog og motorik som en naturlig del af alt vi gør med børnene.
Vi fordyber os i naturen omkring os, i det kreative og i det musikalske. Musik er med til at samle os og giver os en følelse af at være en del af det store fællesskab.
Vores børn i Børnehuset bliver mødt med udfordringer, de sammen med trygge voksne kan lære at mestre. Derfor får du og dit barn i vores børnehus trygge, kendte og faste voksne, små børnegrupper og et nærværende personale. Se vores personale hér.
De voksne i Børnehuset bidrager med stor forskellighed men er alle ens i deres tilgang til børnene. Deres personlige og faglige kompetencer er en af børnehusets store styrker, så vi sammen med børnene skaber en fantastisk hverdag, fede aktiviteter, hvor det enkelte barn udvikles og rummes.
Vi har tæt samarbejde med både dig som forælder, skolen og SFO. Det gør vi, fordi vi tror på, at børn er hele mennesker i forskellige arenaer, og ved at arbejde tæt sammen med dig, hjælper vi børnene bedst.
Du som forældre til et barn i børnehaven bliver også en vigtig del af forældregruppen både hos os og på skolen. Derfor deltager vores forældre til børn i børnehuset også på arbejdsdagene.
Vores tætte og gode samarbejde med SFO og skole gør dit barn klar til Spireskolestart, fordi dit barn vil kende de voksne i SFO’en i forvejen og opleve sig trygge ved dem. SFO'ens personale er også med til at åbne og lukke i Børnehuset. Det betyder, at både du og dit barn kan møde SFO personelt allerede imens dit barn er børnehavebarn. Arrangementer på skolen
Vi deltager i arrangementer på skolen. Det kan være, hvis klasser inviterer os over til opvisninger, særlige temadage eller andet. Når vi laver særlige temaer, viser vi det også frem til eleverne på skolen. Èn gang om ugen deltager vi til morgensang i skolens sal sammen med alle eleverne og underviserne.
Vi tør stå på det stærke i de gamle, værdifulde traditioner og fortællinger, og få det til at gå op i en højere enhed som moderne skole og børnehus - uden at gå på kompromis med kvaliteten.
Forlev Friskole
Forlev Friskole er det lille, nære alternativ til de store kommunale folkeskoler. Vi har ét spor på hver årgang og et klasseloft på 22 elever i hver klasse.
Det har vi valgt, fordi vi på den måde kan sikre, at lærerne kan nå rundt til alle elever i klassen i løbet af et undervisningsmodul. Vi vi sikre at eleverne kan opretholde et højt trivselsniveau og at lærerne kan undervise med høj faglighed. Samtidig betyder det, at vores børn ikke mases sammen på for lidt plads i lokalerne, så undervisningsrummet bliver så godt som muligt.
Når du, ligesom mange forældre før dig, vælger Forlev Friskole og Børnehus til, får du en skole, hvor vi hver dag gør vores yderste for at skabe de bedste rammer for trivsel og faglighed. Du får en skole med øje for den enkelte elev og elevens unikke bidrag til det store fællesskab. Du vil møde faglige og kompetente undervisere, der arbejder med differentiering over og under midten, uden at gå på kompromis med undervisningen til hovedgruppen i midten. Vi anvender strukturerede værktøjer til at sikre differentieringen, samtidig med vi inddrager vores elever i tilpasningen af undervisningen. Vi har trivsel go livsfilosofi på skoleskemaet, fordi vi vil ruste vores børn til livet udenfor vores trygge rammer.
Når du på dit barns vegne, vælger Forlev Friskole og Børnehus til, får dit barn, en tryg hverdag med fagligt kompetente voksne indenfor både de kreative og boglige fag.
Dit barn får en hverdag, hvor der altid er plads til at komme til en voksen for hjælp, trøst, hygge og sjov. Fordi vi er det lille sted, hvor vi ser hinanden hver dag til morgensang, til de store arrangementer og i skolegården, vil dit barn opleve at være tryg ved alle voksne. Vores elever bliver også mødt med forventinger til at drage omsorg for hinanden i fællesskabet og at kunne være rollemodeller. Derfor er de en lige så vigtig del af at modtage nye elever og skolestartere, ligesom de altid har en aktiv rolle i udviklingen af skolen via elevrådet, der flere gange om året mødes med bestyrelsen.
SFO Oasen
I SFO Oasen er der plads til dance-offs, spil, bål, kreative pladser og udendørs leg. Det faste personale står stærkt funderet i den pædagogiske faglighed og de elsker at være sammen med SFO-børnene.
SFO’en har fælles ledelse med Børnehuset og de åbner hver morgen i Børnehuset. Det er altid hyggeligt, også for de SFO-børn, der når at være med i Børnehuset. På den måde kender Børnehusets børn også personalet i SFO’en, når de bliver Spirebørn senere hen.
Vores SFO-personale er en uundværlig og grundlæggende værdifuld del af vores Børnehus og Skole. De deltager understøttende i både undervisning og frikvarterer.
SFO Oasen holder til i vores flotte, lyse indskolingsbygning. Eleverne behøver derfor ikke mange skift i løbet af dagen - de er allerede tæt på deres lokaler. Og de møder voksne, der brænder for at skabe aktiviteter, eleverne kan mødes over, så der også åbnes op for nye venskaber på tværs af årgange.
SFO Oasen udarbejder ugeplaner, så eleverne og du som forælder ved, hvad der skal ske i løbet af ugen.