Vores mål

At skabe trivssel

Forlev Børnehus vil understøtte børns trivsel og udvikling gennem omsorg, leg og aktiviteter. Vi er en del af dit barns liv i tre vigtige år, hvor vi sammen ruster dit barn til at starte i Spireskolen.

Vi har fokus på sprog og motorik som en naturlig del af alt vi gør med børnene. Vi fordyber os i naturen omkring os, i det kreative og i det musikalske. Musik er med til at samle os og giver os en følelse af at være en del af det store fællesskab.

De voksne i Børnehuset bidrager med stor forskellighed men er alle ens i deres tilgang til børnene. Deres personlige og faglige kompetencer er en af børnehusets store styrker, så vi sammen med børnene skaber en fantastisk hverdag, fede aktiviteter, hvor det enkelte barn udvikles og rummes.

Udvikling og trygge voksne

Børn fortjener at blive mødt med udfordringer, de sammen med trygge voksne kan lære at mestre. Derfor får du og dit barn i vores børnehus trygge, kendte og faste voksne, små børnegrupper og et nærværende personale. Se vores personale hér.

Samarbejde

Skole og SFO

Vi har tæt samarbejde med både dig som forælder, skolen og SFO. Det gør vi, fordi vi tror på, at børn er hele mennesker i forskellige arenaer, og ved at arbejde tæt sammen med dig, hjælper vi børnene bedst.

Vores tætte og gode samarbejde med SFO og skole gør dit barn klar til Spireskolestart, fordi dit barn vil kende de voksne i SFO’en i forvejen og opleve sig trygge ved dem.

Åbne og lukke med SFO

SFO'ens personale er med til at åbne og lukke i Børnehuset. Det betyder, at både du og dit barn kan møde SFO personelt allerede imens dit barn er børnehavebarn.

Arrangementer på skolen

Vi deltager i arrangementer på skolen. Det kan være, hvis klasser inviterer os over til opvisninger, særlige temadage eller andet.
Når vi laver særlige temaer, viser vi det også frem til eleverne på skolen.

Morgensang

Èn gang om ugen deltager vi til morgensang i skolens sal sammen med alle eleverne og underviserne.

Legeplads og salen

Skolens legeplads er også vores, så selvom vi har vores egen, bruger vi også den store i skolegården, når det giver mening.

Bedstevenner for skolestartere

Når dit barn bliver kommende skolestarter skal der ske meget nyt.
Èn af tingene er Luciaoptog i december, hvor dit barn bliver Spirebarn i maj. Dit barn skal nemlig gå Lucia med sin Bedsteven fra skolen.

Arbejdsdage

Du som forældre til et barn i børnehaven bliver også en vigtig del af forældregruppen både hos os og på skolen. Derfor deltager vores forældre til børn i børnehuset også på arbejdsdagene

Kontakt Børnehuset